Genom att skicka din beställning godkänner du dessa villkor.
Som kund är du ansvarig för att den information du lämnar till oss är korrekt. Personer under 18 år får inte beställa produkter från vår webbutik. Alla priser vi listar inkluderar moms på 25,5 % och fraktkostnader inom Finlands fastland.*
*Alla våra priser inkluderar leveranskostnader till närmaste upphämtningsställe eller till din dörr. Som regel levereras alla paketprodukter till närmaste upphämtnings-/paketstation. Stora produkter (pallleveranser), såsom terrasstak, lektorn och studsmattor, levereras direkt till din dörr.
Om du inte vill ta emot din beställning som har kommit fram eller är på väg till dig måste du meddela oss via e-post eller telefon.
Om du inte har kontaktat oss och inte hämtar ut produkten kommer produkten att returneras till avsändaren.
Detta betraktas inte som en retur enligt returrätten och i en sådan situation förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för retur och eventuell omsändning, samt 20 euro för utredningskostnader. Produktens pris återbetalas, minus eventuella skatter. utgifter.
Produkterna skickas från vårt lager i Joensuu / Kontiolahti eller från vårt grossistlager i Danmark. För beställningar som skickas från Danmark är avsändarens namn NSH Nordic. Leveranstiden är vanligtvis 4-8 arbetsdagar. Om leveranstiden avviker väsentligt från detta kommer vi att informera dig.
Vi levererar produkter till fastlandet i Finland utan separat leveransavgift. Leveranser till andra platser måste avtalas separat.
Alla priser inkluderar leveranskostnader till närmaste upphämtningsställe eller till din dörr.
Större produkter (pallgods) levereras alltid automatiskt till din dörr.
Om du har några speciella önskemål gällande leverans, vänligen kontakta oss omedelbart efter att du lagt din beställning. Vi strävar alltid efter att uppfylla rimliga önskemål.
Varor kan vanligtvis hämtas från kontoret inom en vecka efter ankomst. Du kommer att meddelas om produkternas ankomst via e-post och/eller telefon. Fraktföretaget kan också försöka leverera till en adress även om hemleverans inte specifikt nämns i produktinformationen.
KUNDFEEDBACK
Du har alltid minst 14 dagars returrätt på de produkter du beställer. Om produkterna är felfria och enligt beställning sker returen på kundens bekostnad. Om du vill returnera en produkt, KONTAKTA OSS ALLTID FÖRST så att vi kan komma överens om lämplig åtgärd.
OBS! Att lämna en felfri produkt utan att ta emot eller hämta den (upphämtningsställe) är inte en retur enligt returrätten.
Vi tillhandahåller alltid returinstruktioner från vår kundtjänst från fall till fall.
Den returnerade produkten måste vara oanvänd och i alla avseenden i säljbart skick.
Vid en eventuell retur, kontakta alltid vår kundtjänst först. Vänligen ange dina kontaktuppgifter och ordernummer på info@kotipihaan.fi eller genom att ringa oss på tel. 050 303 6480.
När produkten anländer i gott skick kommer den att inspekteras, varefter vi återbetalar pengarna inom 14 dagar efter att vi mottagit returförsändelsen.
Du får ett meddelande via e-post när din retur har behandlats. Om du inte har fått någon avisering inom denna tid, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Om du returnerar produkten, kom ihåg att ta med den till Posti etc. kvitto för returen och spara den tills din retur är godkänd. Ett kvitto kan behövas vid problem.
KLAGOMÅL, PRODUKTFEL
Ibland kan något gå fel och det upprör oss lika mycket som det upprör dig. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa ärendet snabbt. En reklamation måste alltid göras omedelbart efter att ett fel upptäckts.
Produktförpackningen ska alltid öppnas försiktigt och utan att skada förpackningen. Förpackningens innehåll bör alltid kontrolleras mot reservdelslistan innan produkten används.
Om delar saknas i leveransen måste en reklamation göras för de saknade delarna innan produkten kan monteras och tas i bruk.
Om produkten anländer synligt skadad, acceptera inte försändelsen och den kommer att returneras till avsändaren. Kontakta oss och ta om möjligt ett foto av situationen som visar den trasiga produkten.
Skicka en beskrivning av ärendet, foto(n), dina kontaktuppgifter och ordernummer via e-post till info@kotipihaan.fi ELLER anmäl ärendet till vår kundtjänst per telefon på tel. 050 303 6480.
Om en defekt upptäcks i produkten vid ankomst och öppning av förpackningen, kommer problemet i första hand att lösas med reservdelar. Ta ett foto av situationen som visar den defekta produkten. Skicka en beskrivning av ärendet, foto(n), dina kontaktuppgifter och ordernummer via e-post till info@kotipihaan.fi ELLER anmäl ärendet till vår kundtjänst per telefon på tel. 050 303 6480.
När vi har behandlat ärendet kommer vi att kontakta dig via e-post. Om din reklamation är berättigad har vi rätt att leverera reservdelar för att avhjälpa situationen, ersätta produkten med en ny eller komma överens om en eventuell prisavdrag. Om inget av ovanstående alternativ är möjliga återbetalar vi värdet på den produkt du betalade för.
VÅR KUNDTJÄNST ÄR TILLGÄNGLIG PÅ 050 303 6480 OCH MAILA VIA E-POST info@kotipihaan.fi